Category: Litigation


Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

………………………………………………………….

Why are so many in an uproar about  this  video that  Fox News put on it’s sites front page when it aired?

 

Yale fail: Ivy leaguers sign ‘petition’ to repeal First Amendment

Fox News version of the video can be seen here.  WordPress does not accept their format.

Now Playing Yale students sign petition to repeal the First Amendment

Trigger warning! This story and video may be unsuitable viewing for the “safe space” crowd.

Looking to understand just how controversial the debate over free speech on our college campuses really is, filmmaker and satirist Ami Horowitz recently traveled to Yale University, one of our nation’s most prestigious institutions of higher learning, to speak directly to students.

“I decided to take this campus free speech debate to its logical conclusion,” said Horowitz, who asked students if they’d sign a petition calling for an outright repeal of the First Amendment. “The result was this unbelievable display of total stupidity.”

 

 

Read More Here

 

………………………………………………………………………………………

 

Now if you  watched the  video then you would have seen a  heavily  edited  video  that made  comments available to some and  asked  questions  of others.  However,  they were  never  in  sync.  The  responses  of the  alleged   college  students were  never  the  same students  who were  asked a question on the  video.  Only  some were in  sync.

Why is that?

Why  would  anyone  who had a  straightforward  agenda take the  time  to so obviously  over edit this  video?

Why are some  over reacting to the  video itself?

The  alleged  purpose of the  video was  to  find out  what  kind of  reaction  would  be elicited  from  Yale  students at the  possibility  of  having the  First  amendment repealed.

Let  me  just  say  that  the  way the  video  is  edited  and  how  it  is  pieced  together  leaves  some  serious  questions  as  to  whether

1) The  students  who signed  the  paper he  was  presenting  actually  were asked  about t he   removal of the  First  amendment.

2) The  students  who actually  signed the   petition were actually and  honestly  informed of the alleged  intent of the  petition they were  signing.

The  video’s  editing  make it  almost  impossible to  believe what is allegedly  revealed in  the video.  If the  video in fact  truly  was legitimate there  would have  been  no need  for the  exaggerated  editing.  The  presentation of the video in it’s entirety would have served  to convey the  true message  of the results  found on the Yale  Campus in  question.

Adding to the  very  obvious attempt at manipulation of this story is the  comment of  one  of the  students in  question on  Youtube.

 

For everyone who believes what they see in this carefully, and admirably, edited video… and believe me, a lot of editing did go into this… Here is a comment from one of the students who was interviewed in the video, which I’m sharing as a fellow Yale student: “This video just came to my attention, and my immediate reaction is outrage and frustration. I was asked about this petition and have been included in this video, but what Mr. Horowitz has presented is a blatantly false narrative of what actually occurred. It is clear to me that this is an intentional misrepresentation, with the purpose of advancing a political agenda and narrative. When I was coming out of the dining hall, a friend and I were stopped by this man, who asked if we could spare a few minutes to talk. Both of us being in a rush, didn’t want to engage in a debate, so when he said he wanted to REPEAL THE FIRST AMENDMENT, I had absolutely no interest in being lectured by a crazy man in the middle of reading week and finals. So, thinking he was just a crazy guy with a clipboard and not a man with a camera, I told him, “This is fantastic. I absolutely agree. I don’t agree with your approach however, but I appreciate what you’re doing here. Good luck.” Then I walked away. My hope was that by showing tacit support for his position, he wouldn’t follow me or insist that I stay and debate him. Now, this is NOT what the video shows. Of course in the video, they have conveniently left out when I said I disagreed with his approach (i.e. to repeal the first amendment…). The editing of the video deliberately misconstrues what happened, and I am positive that Mr. Horowitz is very cognizant of this. In fact, it clearly seems to be his objective: to push his narrative. While I can only speak for myself, I am very compelled to believe that a similar twisting of the truth was done for the 3 second soundbites he has of the other people in this video…. I am disgusted with the way that Horowitz has taken my words and negated my position just so he can rack up the views on a video and bait an audience into believing what he is selling. What I find most upsetting though, is that this video is featured on the FRONT PAGE of Fox News. How dare you, this is not only shameful, but false journalism.”

The  students  recounting  of  his  experience that  day  does  not even remotely  resemble  what  the  article  claims.  The  message  both  Fox  News and  Ami  Horowitz are  conveying in this  video and  article seem to be  at  odds with what  the  student claims  actually  took place.

 

It is  reminiscent  of the  coverage  of  OCCUPY by  Fox News.  All  participants  were  dirty drug addled  hippies  with  no moral  or  intellectual worth.

 

Hatred  and  dissent  seems to be the  norm  for  Fox News where  any opinion, view  or  political leaning  other than  their  own is the  enemy.  There  is  nothing   unbiased  or  honest  about  them.

 

Case  in  point:

POLITICO

David Axelrod speaks.
W.H. senior adviser David Axelrod said Sunday that the Fox News Channel is ‘not really a news station.

Fox ‘not really news,’ says Axelrod

White House senior adviser David Axelrod said Sunday that the Fox News Channel is “not really a news station” and that much of the programming is “not really news.”

“I’m not concerned,” Axelrod said on ABC’s “This Week” when George Stephanopoulos asked about the back-and-forth between the White House and Fox News.

“Mr. [Rupert] Murdoch has a talent for making money, and I understand that their programming is geared toward making money. The only argument [White House communications director] Anita [Dunn] was making is that they’re not really a news station if you watch even — it’s not just their commentators, but a lot of their news programming.

“It’s really not news — it’s pushing a point of view. And the bigger thing is that other news organizations like yours ought not to treat them that way, and we’re not going to treat them that way. We’re going to appear on their shows. We’re going to participate but understanding that they represent a point of view.”

White House Chief of Staff Rahm Emanuel said on CNN’s “State of the Union” that Fox “is not a news organization so much as it has a perspective.”

……….

Monsanto Cancer Milk: FOX NEWS Kills Story and Fires Reporters!

 

Read More Here

 

………………….

 

 

Jon Stewart Breaks It Down: Fox News Is NOT News

Once again it takes a fake news program to reveal where the real fake news is. Jon Stewart, of the Daily Show, continues to prove that he is a far better informed and a more insightful media analyst than just about any of the so-called professionals with degrees and awards and jobs on “reputable” news networks.

It is apparent to any objective observer that Fox is a journalistic wasteland. Their entire schedule is populated by partisan hacks whose intent is to misinform their audience with reporting that is so slanted as to be little more than press releases and promos for Republican operatives and issues. They even feature a Psycho-Chicken Little (Glenn Beck) who accuses Obama and his staff of worshiping Mao, even as he himself admits that he idolizes Adolf Hitler. But it took Stewart to artfully, and hilariously, point out that Fox has defined themselves into a corner. Stewart, noting that Fox regards their news day as the hours between 9:00am to 4:00pm, and 6:00pm to 8:00pm, rips to shreds the false Fox fiction that there is a distinction between their news content and their editorials.

 

Read More Here

 

 

……………………..

 

Fox Admits to CNN That It Traffics in Opinion Not News

After a brief but concerted challenge by the White House to the credibility of Fox News Channel as a legitimate news organization — including a detailed take down by Communications Director Anita Dunn on CNN’s “Reliable Sources” on Sunday — a spokesman for Fox responded with a de facto admission that the channel is nothing more than a propaganda arm of the Republican Party and the conservative movement.

CNN described Fox’s statement this way: “In a written statement given to CNN, Fox News said its programming was comparable to the editorial page of a newspaper.”

The fact that Fox says its programming is based on opinions not facts would likely come as a shock to Fox viewers — but, of course, they’ll never know about it. Fox will protect them from this harsh reality the same way it deals with all news that makes conservatives look badly: by not covering it.

Here’s the statement by Fox to CNN:

“An increasing number of viewers are relying on Fox News for both news and opinion,” Fox News Senior VP Michael Clemente said in the statement, “and the average news consumer can certainly distinguish between the A-section of the newspaper and the editorial page, which is what our programming represents.

“So with all due respect to anyone who might still be confused about the difference between news reporting and vibrant opinion, my suggestion would be to talk about the stories and the facts rather than the [sic] attack the messenger . . . which over time has never worked.”

Not surprisingly, this statement from Fox was carefully crafted to obfuscate the truth from busy or hapless readers. Like the classic non-denial denial, it is a non-admission admission.

 

Read More Here

 

…………………………

Why anyone would  even entertain the idea that Fox News is news and  deals in truth is  beyond me.  To give  anything  that this rag states as truth credence is ludicrous.  If is  is only on  Fox  and  no other  legitimate media source  is  stating the  same  story,  then  it is  probably a  lie!

So save  yourselves  some  anguish and  don’t get  yourselves  worked  up  due to anything  that  Fox News  reports.  Because  in  fact  it is  not  news , it is  simply  their opinion on  whatever  the  flavor  of  the  week  is  over  at  Fox according to Murdock .

 

 

~Desert Rose~

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg          Health and Wellness Report Banner photo FSPLogoBannerHealthandWellness831x338Blogger_zps68b43460.jpg

……………………………………………………………………………………….

 

Waking Times

By December 14, 2015

Court Finds Monsanto Responsible for Poisoning French Farmer

monsanto failAlex Pietrowski, Staff.
Waking Times

 

The court of appeals in Lyon, France, has found agribusiness giant Monsanto guilty of poisoning a man named Paul François. François is a farmer who claimed that he suffered a multitude of ailments, including headaches, memory loss, neurological problems and stammering, after he unintentionally inhaled Monsanto’s herbicide, Lasso.

François used Lasso for over 15 years, and in 2004 accidentally inhaled the product. After the incident, the farmer began getting severe headaches and experienced moments of mental absence and an inability to speak.

The chemical’s effects on François were so severe that he fainted, was hospitalized and fell into a coma. François was diagnosed with monochlorobenzene poisoning by his doctors, who found that the chemical permanently damaged his brain. Monochlorobenzene makes up 50% of the herbicide Lasso.

It is worth noting that the herbicide was prohibited in France and the rest of the European Union in 2007, and at the time of the incident, it was already banned in Canada (since 1985), Great Britain and Belgium (since 1992).

During the court hearing, Monsanto’s attorneys repeatedly claimed that the herbicide Lasso was not dangerous. François claimed that the company was aware of the toxic nature of the herbicide but failed to adequately warn about the potential health risks.

 

Read More Here

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

……………………………………………………….

 

Texas plumber wants $1 million from dealership that sold his truck to jihadists

A December 2014 photo of the Ford truck used by jihadists in Syria. The "Mark-1 Plumbing" sign is clearly visible © Twitter
 
A Texas plumber has dealt with death threats and abusive phone calls after the Ford truck he sold to a local dealership showed up in the hands of jihadists in Syria ‒ with his company sign intact. Now he is suing for at least $1 million in damages.

Mark Oberholtzer, who runs Mark-1 Plumbing in Galveston, Texas, says that Autonation Ford Gulf Freeway, a dealership in Houston, resold his 2005 Ford F-250 pick-up without removing the decal with his company’s name and phone number. After the truck ended up in the hands of a Syrian rebel group, a photo of it showed up on Twitter and was featured on the final episode of Comedy Central’s ‘Colbert Report’.

Colbert joked that Syria “is going down the toilet, but for the first time, they know who to call to unclog it.”

By the end of that day, “Mark-1’s office, Mark-1’s business phone, and Mark’s personal cell phone had received over 1,000 phone calls from around the nation,” ranging from degrading to expletive-laced death threats, according to the lawsuit filed in Harris County by Oberholtzer’s attorneys. Up to 200 calls per day continued to come in over the next three weeks, and the plumber still gets calls to this day, especially after Islamic State (IS, formerly ISIS/ISIL) commits an atrocity somewhere, the lawsuit said.

Chechen Jaish al Muhajireen wal Ansar using plumbing truck against regime in

In the complaint, Oberholtzer says the dealership stopped him from removing the decal, claiming that doing so would damage the paint. At no time did anyone at the dealership inform Oberholtzer that they would “leave the decals on the truck, which would be transferred in some fashion to international jihadists conducting warfare upon innocents in Syria,” the lawsuit stated, calling what happened an “incomprehensible and horrific eventuality.”

Noting that the plumber had sold several of his old trucks to dealerships in Texas over the years, the lawsuit goes on to add: “On none of these occasions have any of those dealers transferred to international jihadists the traded-in vehicle with Plaintiffs’ identifying marking still upon them.”

According to Carfax vehicle history reports, attached to the lawsuit as evidence, the truck was sold at an auction on November 11, 2013. It was exported from Houston and ended up in Mersin, a port in southeastern Turkey. On December 15, 2014, a photo of the truck posted on Twitter showed it being used as a weapons platform by a jihadist group in Syria – with the “Mark-1 Plumbing” sign still there.

 

Read More Here

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg           Health and Wellness Report Banner photo FSPLogoBannerHealthandWellness831x338Blogger_zps68b43460.jpg

……………………………………………………………………………………..

 

NaturalNews's profile photo
NaturalNews

Syngenta mixed GMOs into US crops to force the world to accept untested biotechnology, lawsuit claims

 

Syngenta

(NaturalNews) Agri- and biotech giant Syngenta is being sued by hundreds of farmers in at least 20 states for shocking business practices, including using the American people as GMO guinea pigs.

According to Arkansas Business, one of the lawsuits against the Swiss seed manufacturer, which has been filed on behalf of two Newport-area farms, alleges that Syngenta “has engaged in a criminal conspiracy to contaminate the U.S. corn crop to force China (and) other nations that buy U.S. corn and U.S. farmers to accept” GMO corn.

The publication further reported in online editions:

The suit, field by the Emerson Poynter law firm, which has offices in Little Rock and Houston, alleges that Syngenta violated the Racketeer Influenced & Corrupt Organizations Act, or RICO, which is usually used to fight organized crime.

The firm filed the class-action suit in January on behalf of Eagle Lake Farms and Kenny Falwell, both operating farms in the Newport area. The suit was filed in U.S. District Court for the Eastern District of Arkansas. At least eight other suits have also been filed against the seed maker, the news report said.

In all, there are hundreds of pending suits against Syngenta that have been filed by American farmers since last fall. The suits claim that Syngenta caused financial losses of between $1 billion and $2.9 billion to U.S. corn farmers after selling them GMO corn that China had yet to approve for use. China is a major (and growing) importer of American corn and maize-related byproducts.

Drop in value

In particular, the suits identified the Agrisure Viptera seed, also known as MIR 162. The suits say the seeds have been genetically altered to resist corn pests including earworms and cutworms. The seed was approved by the U.S. Department of Agriculture in 2010.

In November 2013, China began banning shipments of U.S. corn after its scientists detected the GMO trait, leading to a dramatic decrease in the price and value of U.S. corn. The suits allege that even farmers who did not use the GMO corn suffered economic losses as well.

Farmers in 20 states have filed suit. Together, they represent 86 percent of all corn planted in the United States last year, plaintiffs’ lawyers said.

Arkansas Business further reported:

China went on to approve Viptera in December, but plaintiffs’ lawyers say the development has little, if any, effect on their case. Scott Powell of Hare Wynn Newell & Newton of Birmingham, Alabama, is one of those lawyers.

China, with its rapidly expanding middle class, has “a voracious appetite for corn,” Powell said, and when it stopped buying U.S. corn, it found other vendors, like Brazil. And once a country finds a substitute vendor for a product, it rarely switches back.

It’s not just farmers lining up to sue Syngenta for its shady practice. Other agri-business giants are suing as well.

‘We don’t mess with China’

For example ADM, one of the world’s largest processors of corn, filed suit against the Swiss company in November. “Syngenta chose to sell a corn seed product with traits that were not approved in all major export markets, without undertaking reasonable stewardship practices to prevent the resulting crop from commingling with or otherwise tainting the rest of the U.S. corn supply,” an ADM spokeswoman told Arkansas Business.

For it’s part, Syngenta says the suits are baseless, saying it “believes that the lawsuits are without merit and strongly upholds the right of growers to have access to approved new technologies that can increase both their productivity and their profitability,” as reported by AgWeb.com.

The company added that it “commercialized the trait in full compliance with regulatory and legal requirements,” “obtained import approval from major corn importing countries,” and “has been fully transparent in commercializing the trait over the last four years.”

U.S. farmers take China’s business seriously.

“We don’t mess with China,” Deb Volnek, a Nebraska farmer involved in the suit against Syngenta, told Reuters. “When China buys something, the markets go up. When they don’t, the markets go down.”

Sources:

http://www.arkansasbusiness.com

http://www.agweb.com

http://www.reuters.com

 

………………………………………………………………………………

 

About NaturalNews

The NaturalNews Network is a non-profit collection of public education websites covering topics that empower individuals to make positive changes in their health, environmental sensitivity, consumer choices and informed skepticism. The NaturalNews Network is owned and operated by Truth Publishing International, Ltd., a Taiwan corporation. It is not recognized as a 501(c)3 non-profit in the United States, but it operates without a profit incentive, and its key writer, Mike Adams, receives absolutely no payment for his time, articles or books other than reimbursement for items purchased in order to conduct product reviews.

The vast majority of our content is freely given away at no charge. We offer thousands of articles and dozens of downloadable reports and guides (like the Honest Food Guide) that are designed to educate and empower individuals, families and communities so that they may experience improved health, awareness and life fulfillment.

Learn More About Natural News Here

Health and Wellness Report Banner photo FSPLogoBannerHealthandWellness831x338Blogger_zps68b43460.jpg        Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

……………………………………………………………………………………..

 

 Health Nut News

1,000 McDonald’s Customers Exposed To Hepatitis A, Sparking Class Action Lawsuit

People buying fast-food from McDonald's Restaurant

In November, more than 1,000 customers were potentially exposed to Hepatitis A after having their meal at McDonald’s prepared by an employee who was recently diagnosed (Nov. 13th) with the virus. The employee who works at a location in Waterloo, New York, could have contaminated food, utensils or dishes if they didn’t wash their hands after using the bathroom. The Seneca County Health Department has advised the community that if they ate at the Waterloo McDonald’s on Nov. 2nd, 3rd, 5th, 6th and or 8th, that they need to be tested and vaccinated.



However, one customer is suing.

The branch’s owner, Jascor Inc., is being sued by Christopher Welch in a class-action lawsuit, filed on Nov. 18th, for potentially exposing people to the virus, which causes liver infections. Mr. Welch ate at the restaurant on at least one occasion when the worker was present so he received the vaccination. Some of the customers who ate there during that time have said they will get tested but not get the vaccine.

According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC):

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

………………………………………………………………………………….

 

the guardian

Thomas Smith said he was unaware that taking bottles and cans left in shopping carts violated store policy as advocate argues race issues were behind firing

Walmart: all your trash are belong to us.
Walmart: all your trash are belong to us. Photograph: Saul Loeb/AFP/Getty Images

An Albany-area Walmart employee fired from his job for redeeming $2 worth of cans he collected while gathering shopping carts in the store’s parking lot has drawn widespread sympathy and support on social media.

Thomas Smith, 52, told the Albany Times Union that he was fired in early November for redeeming a total of $5.10 worth of cans and bottles on two occasions, and said he was unaware that doing so violated store policy.

Support for Smith grew after a story on his termination from the Albany Times Union. A GoFundMe drive for Smith set up by Dounya Hamdan, of Chicago, has nearly reached the $5,000 goal as of Friday afternoon.

 

Read More Here

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

……………………………………………………………………………….

Jared Fogle pays $1 million to victims

 By:
Staff Reporter
Oct, 25, 2015

Jared Fogle, the former Subway pitchman, has paid $1 million total in restitution to 10 of his 14 victims after pleading guilty to sex acts with minors and distribution of child pornography, and he faces a possible sentence of five to 12 years in federal prison.

In a related report by NewsOXY, the fallout continued between the pitchman and the Subway sandwich chain after a whistleblower admitted a wire for evidence to the FBI. The recording allegedly provided vital information to investigators leading to raid of the Subway pitchman’s home.

The prosecutor Jared Fogle, 37, made payments of $1.4 million under the terms of a plea agreement. The remaining four victims will also each receive $100,000 before a sentencing scheduled for Nov. 19, said the prosecutor, Steven DeBrota of the United States attorney’s office in Indianapolis.

 

Read More Here

 photo FamilySurvivalProtocolColliseumBannergrayscale900x338_zpsb17c85d0.jpg

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

……………………………………………………………………………….

US-FBI-ShadedSeal.svg

Wikipedia.org

 

Federal agents who illegally detain, interrogate and torture American citizens abroad can’t be held accountable for violating the Constitution.

A divided federal appeals court on Friday tossed the lawsuit of a U.S. citizen who claimed the FBI trampled his rights for four months across three African countries while he was traveling overseas.

In so many words, the U.S. Court of Appeals for the District of Columbia Circuit ruled that the man, Amir Meshal, couldn’t sue the federal government for such violations, and punted the issue to someone else.

“If people like Meshal are to have recourse to damages for alleged constitutional violations committed during a terrorism investigation occurring abroad, either Congress or the Supreme Court must specify the scope of the remedy,” Judge Janice Rogers Brown wrote for the 2-to-1 court.

Meshal’s case had drawn support from a number of law professors, along with present and former United Nations special rapporteurs on torture, who had hoped the court would help clarify when the U.S. can be made to answer for abuses abroad.

At issue in the case was a 1971 decision by the U.S. Supreme Court, Bivens v. Six Unknown Unnamed Agents, which found for the first time that the Constitution allows citizens to hold liable federal officials who violate their rights — even if Congress hadn’t expressly passed a law to that effect.

 

Read More Here

 photo FamilySurvivalProtocolColliseumBannergrayscale900x338_zpsb17c85d0.jpg

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

…………………………………………………………………………………

 

Photo

Empty coal gondolas in a rail yard in Danville, W.Va. Patrick Morrisey, West Virginia’s attorney general, said President Obama’s climate change regulations would have “devastating impacts” on families in his state. Credit Luke Sharrett for The New York Times

WASHINGTON — As many as 25 states will join some of the nation’s most influential business groups in legal action to block President Obama’s climate change regulations when they are formally published Friday, trying to stop his signature environmental policy.

In August, the president announced in a White House ceremony that the Environmental Protection Agency rules had been completed, but they had not yet been published in the government’s Federal Register. Within hours of the rules’ official publication on Friday, a legal battle will begin, pitting the states against the federal government. It is widely expected to end up before the Supreme Court.

“I predict there will be a very long line of people at the federal courthouse tomorrow morning, eagerly waiting to file their suits on this case,” said Jeffrey R. Holmstead, a lawyer for the firm Bracewell & Giuliani who represents several companies that are expected to file such suits.

While the legal brawls could drag on for years, many states and companies, including those that are suing the administration, have also started drafting plans to comply with the rules. That strategy reflects the uncertainty of the ultimate legal outcome — and also means that many states could be well on the way to implementing Mr. Obama’s climate plan by the time the case reaches the Supreme Court.

Read More Here

 

Global Community Report Banner photo FSPLogoGlobalCommunityFulloldworldmapbckgrnd_zps43d3059c.jpg

Health and Wellness Report Banner photo FSPLogoBannerHealthandWellness831x338Blogger_zps68b43460.jpg

………………………………………………………………………………

 

Health Impact News

Hannah close up

UPDATE: 10/9/2015

As of late this afternoon, Hannah is FREE! We don’t yet know the details, but we will update as soon as we can. What we do know is this, from the #FreeHannahG Facebook page:

Besides having a mother and siblings who would NEVER give up, a family that pulled together and formed an amazing circle of support, friends and colleagues that took a stand…and an amazing legal team…and YOUR support, I believe that she freed herself by being an amazing self-advocate. She still managed to touch hearts and make us all laugh from her not-so-royal tower on the 7th floor. This is the time to breathe, thank God and be grateful that she is home. Once the family has had time to rest after this 40 day hell on Earth, they will release a statement that will answer those questions.

Also, we received word that a copy of this article was sent to Michigan Lt. Governor Brian Calley as soon as it was published, and that he read it.

To all who worked hard for Hannah’s freedom, thank you. This is a beautiful testament to what families, communities, and the public can do to fight for freedom for families faced with the injustice and cruelty of medical kidnapping. Sadly, there are many more stories like this. Each victim needs advocates to speak out for them and fight for their freedom.

by Health Impact News/MedicalKidnap.com Staff

Savannah Garcia, or Hannah, as she is known to those who love her, is a fun-loving young lady who is an important part of her community in Traverse City, Michigan. The 20 year old is a regular fixture at her neighborhood ballpark, where she cheers on her favorite players, and she is well-loved by all who know her. She loves her dog, her family and friends, stuffed animals, frappes, and her fiance. Even though she is autistic, she has been living in an apartment attended by a care team, and has been involved in making many of her own choices.

Until September 4, 2015.

That was the day that 2 doctors at Munson Medical Center filed a petition to remove Hannah’s mother as her guardian and to name a person completely unknown to the family, Stephanie Strehl, as her guardian. Health Impact has learned that psychiatrist Dr. Marilyn Conlon and internist Dr. Hal Yost are the physicians behind the charges, yet reportedly they have still not yet consulted with, or even spoken to, Hannah’s long term primary care physician. Nor have they fully reviewed Hannah’s records, according to her attorney Calvin Luker, reported by the Traverse City Record-Eagle. Yet their chosen guardian has taken away all semblance of choice and basic civil liberties from Hannah.

How Hannah Wound Up as a Prisoner at Munson Hospital

According to a press release issued by the RespectABILITY Law Center,

Hannah has a medical condition, Idiopathic Intracranial Hypertension, where pressure builds in her brain causing painful, punishing headaches. In 2012, surgeons installed a shunt to drain the fluid that causes the pressure.

Sometimes these shunts need adjustments, which is called a “shunt revision.” The details of the summer of 2015 may be found in the press release, but it comes down to this: on several occasions, beginning in May 2015, Hannah began having severe headaches. Always under consultation with her primary care doctor and neurosurgeon, her mother took her to 3 different hospitals on different occasions where objective medical testing revealed that there was an increase in intracranial pressure, which was causing debilitating headaches. Each time that surgery was performed, they found a medical reason for her severe pain, including a blockage in the tubing with cells. Another time, the tubing itself had become disconnected, and had to be repaired.

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 2,267 other followers